| |
-
- Ресурсен център - Враца е
педагогическо учреждение в системата на Министерството на
образованието и науката.
- Центърът подпомага успешното интегриране на децата и учениците със
специални образователни потребности в общообразователна среда.
- Обучението им в общообразователни детски градини и
училища става по индивидуална програма за обучение и развитие.
- Така децата със специални
образователни потребности растат и учат заедно с връстниците си и
същевременно се подпомагат от специални педагози /ресурсни
учители/ – един успешен модел, отдавна изпитан по света.
|
|
|
|
|
Галя Статкова - Директор на РЦ Враца |
|
Ресурсният учител е специален педагог,
който:
- Подпомага с различни методи и средства
пълноценното включване на децата със специални образователни
потребности в училищната среда;
- Според конкретните проблеми и
индивидуални потребности на всяко дете подпомага учебната дейност и
участието в групови занимания;
- Консултира учителите за най-подходящите
методи на обучение, форми на проверка на знанията и др.;
- Запознава родителите с принципите на
интегрираното обучение и възпитание; помага им да приемат проблема и
да бъдат максимално полезни за обучението и развитието на своето
дете.
учителите от РЦ Враца |
|
|
- Ресурсният център
разработва
материали за подпомагане обучението и възпитанието на деца със специални
образователни потребности и за популяризиране на интегрираното обучение.
- Информира както педагози и родители, така и цялата общественост за
специфичните нужди на децата със специални образователни потребности.
- И
не на последно място, работи за възпитаване на обществена толерантност
към хора и, в частност, деца с проблеми.
|
|
|
|
- Организира и участва в различни форми за повишаване знанията
и уменията на учителите за работа с деца със специални образователни
потребности.
|
|
|
|
|
|
|